9 Temmuz 2013 Salı

Gezdim. Geldim.


Her şey çok hızlı gelişti. Son zamanlarda hayatımın her anında olduğu gibi. Apar topar bavulumu hazırladım; bir dolu kıyafet, bir kitap, not defterim, telefonum, pasaportum... Her şey hazır. Sonra ver elini gezmece, tozmaca...
İki haftada yedi ülke gezdim. Romanya'da Çavuşesku'nun evi olarak yaptırdığı kocaman parlamento binasını hayran hayran izledim. Budapeşte'de çevirdim başımı Tuna Nehri'ne, kaybolup gittim verdiği huzurda. Yaz yağmurunda ıslandım, geceleri sokaklarda üşüyerek dolaştım. Buda'ya da Peşte'ye de aşık oldum. Hırvatistan'da tüm Zagreb halkıyla birlikte Avrupa Birliği'ne girdim, şarkılarına eşlik edip dans ettim. Bosna'da çeşmelerden kana kana su içtim. Mostar köprüsünde onlarca fotoğraf çekip Neretva Nehri'nde ayaklarımı serinlettim. Belgrad'ın İstiklal'i Knez Mihajlova'da sokak çalgıcılarıyla eğlendim, cebimdeki son dinarları önlerine serptim. Ohrid Gölü'nde resmini yaptığım kayığı buldum sazlıklar arasında, geçtim karşısına doyasıya izledim. Vardar Nehri'ne nazır odamın balkonundan şehri seyrettim. Selanik'te atamın doğduğu evi ziyaret ettim. Selanik sahilinde yürüdüm, Aristotales meydanında alışveriş yaptım. Kavala'da denizin tadını çıkardım.
Budapeşte'de gulaş, Mostar'da balık, Kavala'da kurabiye yedim... Kutu kutu after eight aldım. Kalelere çıktım, kiliseleri, camileri gezdim. Ayaklarım şişene kadar yürüdüm. Hiç bilmediğim sokaklarda en büyük eşlikçim kahkahalarımla oradan oraya dolanırken leyleği havada gördüm.Yüzüm eskiyene kadar fotoğraf çekindim, her adım başı ayrı bir poz verdim. Her ülkede ayrı para hesabı yapmaktan beynim bulandı. Anahtarlık koleksiyonuma her ülkeden yeni parçalar ekledim, bir ara onun evinin İspanyol anahtarlığını hatırlar gibi oldum sonra alaycı bir gülümsemeyle umursamadan gözümü kapatıp geçtim. Yeni erkeklerle tanıştım, sohbet ettim, fotoğraflarını çektim, fotoğraflarımı çektirdim. Günlerim o kadar dolu geçti ki birilerinin aklıma gelmesine fırsat bile kalmadı. 
Özledim, unuttum, iyileştim, çok eğlendim...
Ama şimdi yarın bir gidip kepimi atayım, sonra her şeyi uzun uzun anlatırım...

12 yorum:

  1. çok güzel bir gezi olmuş. iyi yapmışsın Greta. geçmişe mazi derler. boşverrr.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle sana katılıyorum :)

      Sil
  2. süper :) tebdili mekanda ferahlşık vardır demişler şu an somut örenğisin sen :)
    ohh ne güzel olmuş maşallah içim ferahladı yazını okuyunca çok güzel olmuş senin adına çok sevdindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin içini ferahlattığıma sevindim canım, çok sağol :)

      Sil
  3. Yeni yerler gezmek, yeni insanlar tanımak seni iyileştirir Greta. Çok iyi yapmışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle oldu, gezdim iyileştim geldim :)

      Sil
  4. Oh, ne güzel! Çok iyi yapmışsın Sevgili Greta!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Sezer Hanım :)

      Sil
  5. uzun uzun anlatmanı da bekliyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırsatını bulduğum ilk anda :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...