27 Ocak 2014 Pazartesi

Yunanistan - Kavala


Bu yaz herkes Mykanos'ta, Stantori'ni de tatil yaparken biz anca Kavala'yı gezdik desem Kavala'ya çok büyük bir haksızlık yapmış olurum. Sadece kurabiyesini bildiğim şehrin bu kadar güzel olacağını  gerçekten hiç tahmin etmezdim.


Sabah kahvaltımızın ardından Selanik'ten ayrılıp Kavala'ya doğru yola çıktık. İki şehir arası yaklaşık iki saatlik bir mesafe. Kara yolu çok eğlenceli çünkü yolculuk sırasında size harika manzaralar eşlik ediyor.


Kavala, denizin etrafına hilal şeklinde konumlanmış çok şirin bir sahil kasabası. Masmavi deniz, beyaz badanalı tatlı evler, dar sokaklar, palmiye ağaçları ve martılar... 
Huzur bulup, mutluluğu hissedebileceğiniz şehirlerin en başında geliyor.


Su Kemeri, İbrahim Paşa Camisi ve Kavala Kalesi gezilip görülecek yerler arasında, fakat gözlerinizi denize çevirip onun derinliğinde kaybolmak, hiç bilmediğiniz sokaklarda fütursuzca gezip size heyecan verecek keşiflerde bulunmak, asıl yapmanız gereken şeyler bu güzel kasabada.

Bu nedenle ben çok konuşmuyorum ve  sözü fotoğraflara bırakıyorum Kavala'nın güzelliğini anlatması için...











Tüm bu güzellikleri gözlerinizin derinliklerine ve fotoğraf makinelerinize kaydettikten sonra sahildeki restoranlardan birinde bir balık ziyafeti çekmelisiniz mutlaka. Ardından da kutu kutu Kavala kurabiyesi alıp Türkiye'nin yolunu tutmalısınız. Yani, en azından biz öyle yaptık. Arkamızdan bize el sallayan Kavalalı martı bey eşliğinde önce Selanik'e oradan da İstanbul'a doğru yollanarak iki hafta süren ve bana çok iyi gelen Balkan turumuzu noktaladık.

Tüm Balkan ülkelerini gezmeyi düşünmüyorsanız bile belki bir gün herhangi birine ufak bir kaçamak yapmak isteyebilirsiniz. Eğer tercihiniz Kavala olursa, kara yoluyla İstanbul'dan 480 km uzaklıkta bu şirin kasaba. Biz her yaz yazlığımıza gitmek için bile daha fazla mesafe katediyoruz. Bu nedenle, ekonomik bir tatil için ilk akla gelen adreslerden olabilir. Ayrıca, biz gitmedik fakat Kavala'nın plajları da birbirinden güzelmiş. Bu yazın tatil planlarında belki kendilerine yer verebilirsiniz. 


Yine uzun süren bir gezi dizisiyle karşınızda olmak ve herkesin seyahat etmek istediği yerleri bir an önce keşfetmesi dileğiyle, bol gezmeli günler herkese...

12 yorum:

  1. sevgili Elif, Yunanistan'a bende bir yaz günü gitmek istiyorum. Mutlaka bu yazından faydalanacağım.
    Bende bir teşekkür mesajın var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım güzel bir tatil geçirirsiniz, size yardımcı olabilirsem çok sevinirim :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Şehir güzel olunca fotoğrafların güzel olmamasına imkan yok :)

      Sil
  3. sen son aylarda iyi gezdin sahiden de.
    okul da iyi.
    özel hayat da iyi.
    keyfin yerinde di mii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyfim çok yerinde fakat sen beni biraz eksik takip ediyorsun :)
      Gezi yazılarım yazdan kalma, özel hayattan buralarda bahsetmiyorum :) ama okul ve keyfim cidden iyi bak :)

      Sil
    2. peki.
      :)
      ama bikaç ay önce anlatmıştın ya.
      eski sevdiğine döndüğünü.
      onu sölemiştim işte.
      :)

      Sil
    3. Yok o bir yıl önce falandı, zaten tekrar eskide kaldı boşver :)
      Yarın tatile çıkıyorum, sonrasında güzel gezi yazıları gelecek onları takip etmeni tavsiye ederim :)

      Sil
  4. peki.
    :)
    ben de yazıyorum tiyatro bol bol.
    şubat da tiyatro dolu olcak.
    tatil. iyi yolculuklar. keyifli neşeli günler.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim :)
    Ben de yorum yapmasam da okuyorum senin tiyatro yazılarını, umarım bu ay yazacaklarını izleme fırsatı bulurum, sevgilerle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...