24 Nisan 2014 Perşembe

Bir kol boyu mesafeden varlığımızı görünür kılma çabamız...


Selfie; son zamanlarda hepimizin diline pelesenk olan, çağın dile yeni armağanı, 2013 yılının en çok kullanılan kelimesi ve hepimizin telefonlarını, instagramını, facebookunu ve diğer paylaşım sitelerini süsleyen bir kol boyu mesafeden varlığımızı hissettirmeye çalıştığımız fotoğrafların genel adı...

İtiraf edelim, hepimizin vardır en azından bir tanecik selfiesi. Öyle çok ortalıkta olmasa da daha özel olan facebook hesabınızda paylaşmışsınızdır belki siz de benim gibi. Ben selfieye ne mesafeli olanlardanım ne de kendini kaptıranlardan, öyle arada bir yerdeyim. Benim çoğu selfiem, selfie nedir daha bilmezken çekilip paylaşılanlardan. Birkaç gün önce fark ettim, Pairs'te Eiffel'in altında çekilmiş bir selfiem varmış, oysa benim amacım selfie çekmek değil sadece kulenin tepesinin gözükmesiydi. İşte bu ve bunun gibi benim selfielerim.  Fakat, kendimi ifşa etme çabası içerisinde olsam instagramım ya da blogum bu yeni moda fotoğraflarla dolup taşardı sanırım.

Selfie hakkında bir yazı yazacağım hiç aklıma gelmezdi, çok da bilgi sahibi değildim, ta ki sevgili Yekta Kopan'ın Bir Kol Boyu Mesafe yazısını okuyana kadar. Selfienin kısa bir tarihi ve harika tespit ve de göndermelerle dolu müthiş bir yazı. Sırf bu yazıyı paylaşmak amacıyla yazdım bu postu. Mutlaka okumalısınız!

4 yorum:

  1. Merhabalar,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Bende bloguma beklerim.
    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Selfie moda olmadan önce de çekiyorduk gerçekten. Yalnız gezenlerin (benim gibi) sıklıkla başvurduğu bir yöntem. Akıllı telefonum yokken fotoğraf makinesiyle gezdiğim yerlerde millete beni çeker misiniz dememek için deneye deneye bir ton selfie çekmişliğim vardır. "Kendini ifşa etme çabası" deyip kalbime bir ok sapladın. :D Biz öyle insanlar mıyız aa? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında çoğu insan çekiyordu bu şekilde fotoğraf ama adı konulunca bu kadar moda oldu sanırım :)
      Ben bilmem ya da sözlüm meclisten dışarı diyerek o oku acıtmadan çıkarayım ben oradan :) Umarım çok acımamıştır ;)

      Sil
  3. Merhaba,
    Blogunuzu çok sevdim :)
    Takipçinizim. Çok faydalanacağımı düşünüyorum bilgilerinizden.
    Konu farklı ama ben de beklerim bloguma :)
    beyazmadam.blogspot.com

    Sevgiler,
    Burçin

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...