11 Nisan 2014 Cuma

Karanlıkta Diyalog


Bugün çok farklı ve çok etkileyici bir deneyim yaşadım. Bir buçuk saat boyunca karanlık bir İstanbul'un sokaklarında dolaştım, akan trafiğin arasında karşıdan karşıya geçtim. Bir parka gidip ağaçlara dokundum, bir bankta oturup, kuşların cıvıltısını dinledim. Manavda meyvelere dokunup, kokularını hissettim. Tramvaya bindim, insanların sesini dinledim. Vapura bindim, martılara kulak kabarttım. Koltuğuma yaslanıp, çok sevdiğim bir filmi dinledim. Bir kafeye gidip portakal suyu içip arkadaşlarımla sohbet ettim. Nasıl göründüğünü bilmeden yazı yazmaya çalıştım. Bir elimde beyaz bastonum, diğer elimle tüm şehrin duvarlarına dokunarak karanlık İstanbul'un tüm renklerini hissetmeye çalıştım... 

Ben bugün bir buçuk saatliğine görme engelli oldum. İlk başta çok korktum, başlamadan bitirmek istedim. Sonra elimden bir görme engelli tuttu ve bana cesaret vererek şehrin sokaklarında bana rehberlik etti. Hem hüzünlendim hem eğlendim ama en çok da öğrendim. Bizle onlar arasında hiçbir farkın olmadığını öğrendim. Yani aslında biz ve onlar diye bir ayrımın olmadığını öğrendim. Neler hissettiklerini, neler yaşadıklarını ve nasıl davrandıklarını öğrendim. Onlar gibi görmeden, sadece dokunarak, duyarak ve koklayarak beynimle hayatı görmeye çalıştım...

Ben bugün, 30 ülkede, 130 şehirde milyonlarca insana bu harika deneyimi yaşatan ve Aralık ayından beri İstanbullular ile buluşan Karanlıkta Diyalog sergisini ziyaret ettim. Sonra da, iyi ki bu deneyimi yaşamışım dedim. Şimdi de, sizlere mutlaka gidin ve karanlık dünyanın bizimkinden hiç de farklı olmayan renklerini keşfedin diyorum. Unutmayın ki, öğrenmenin tek yolu karşılaşmaktan geçer...

4 yorum:

  1. çok etkileyici,okurken bile!
    şehrimiz ne kadar umursama değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, fakat bilinci uyandırmak için harika bir etkinlik, mutlaka denenmeli :)

      Sil
  2. Ben de gideceğim ama en son gününde. Haziran'da bitiyormuş daha çok var malum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak ne zaman bittiğini bilmiyorum fakat mutlaka git, eminim çok etkileneceksin. Bir de malum, ölmeden önce yaşanması gereken bir deneyim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...