8 Nisan 2014 Salı

Pek Naif Bir Mekan: Naif


Uzun süredir mekan yazıları yazmadığımı fark ettim. Oysa, İstanbul'da yaşamaya başladığımdan beri, yeni mekanlar keşfetme tutkumu fazlasıyla tatmin eden bir dolu yeni yer keşfettim. Bu güzel mekanların en başında da hiç kuşkusuz Naif geliyor.


Naif'i keşfetmem ya da daha doğrusu kendisine rastlamam, Instagram'da takip ettiğim kişilerin birer birer, Naif'le özdeşleşen o güzel porselen tabakları paylaşmasıyla oldu. (Tabii gider gitmez ben de hemen fotoğraflayıp paylaştım :) ) Görür görmez çok hoşuma gitti. Hemen kısa bir araştırma yapıp Naif'in yolunu tuttum.

Naif, Karaköy'ün kimi zaman insanın üzerine gelen renksiz sokaklarında, bölgedeki hepsi birbirinden çekici diğer cafeler gibi adına münhasır naif bir dünya yaratmış kendine. İçeri girene kadar, sizi nasıl bir güzelliğin beklediğini bilmiyorsunuz. Dışarıdan bakınca, Karaköy sokaklarında sırıtmayacak kadar mütevazi, içeri girince ise bambaşka bir dünya. Sanırım bu da, tüm Karaköy mekanlarının ortak özelliği.


Biz bir cumartesi sabahı kahvaltı yapmak amacıyla gittiğimiz için menüye çok fazla göz gezdirmeden iki kişilik bir kahvaltı, yanında da methini çok okuduğum patatesli omlet istedik. Kahvaltısı ve omleti doyurucu ve lezzetliydi.


Aslında tüm ya da çoğu mekan yazılarımda yaptığım gibi uzun uzun, ballandıra ballandıra tattığım lezzetlerden bahsetmem gerekirken, iki sözcükle geçiştirmemin bir nedeni var elbette. Hayır, kesinlikle aradığımı bulamadım diyemem, karnım çok güzel doydu ve yediğim her şeyden tat aldım fakat Naif benim için, gideyim güzel bir şeyler yiyeyim değil de, gideyim kendimi mutlu hissettiğim güzel bir yerde bir şeyler atıştırayım mekanlarından oldu. Ben Naif'in dekorasyonuna, insanı iyi hissettiren atmosferine hayran kalmaktan yemeği ikinci plana attım, itiraf ediyorum.



Şu ince ve hoş ayrıntılara bakar mısınız, karşısında nasıl hayran kalmaz ki insan. Naif'in her bir ayrıntısına ayrı ayrı hayran kaldım. Burada yemeğimi yerken yediğim şeyin ne olduğunun önemi olmadan çok keyifli bir gün geçirdim. Kendimi çok mutlu hissettim.
 Şaka bir tarafa, bu hoş mekan tüm yemeklerinde yerli malzeme kullanıyormuş, yani lezzetsiz bir şey yemenize imkan yok. İştah açıcı lezzetler mekanın görselliğiyle birleşince de gördüğünüz gibi naif bir şölen çıkıyor ortaya. 
Son olarak, mekan hakkında daha fazla bilgi için şuraya hemen bir tık tık yapabilirsiniz. 
En yakın zamanda keşfetmenizi dileyerek, herkese afiyet olsun diyorum...


4 yorum:

  1. çok iyi oldu bu,giderim ben bu haftasonu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden keyifli bir gün geçirmenizi dilerim :)

      Sil
  2. Gerçekten adı gibi naif bir yer, çok teşekkürler bilgi için, denemek şart :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...