13 Eylül 2014 Cumartesi

Aynı Yıldızın Altında


Bu yaz, bütün kitapçıların en gözde raflarında, tüm kızların tatil konseptli havuz başı fotoğraflarında ve hatta ve hatta sokaktaki tüm korsan kitapçıların ayak uçlarında gözümüze çarpıp durdu o mavi kapaklı kitap. Ben; yok okumam dedim, ay çok ergence dedim, tam bir gençlik kitabı dedim, ayrıca çok popüler yani hiç bana göre değil dedim, burun kıvırdım, geçtim. Okuyanlar; ama çok güzel dedi, akıp gidiyor dedi, çok dokunaklı, çok etkileyici dedi, çok beğendik dedi, ben yine burun kıvırdım, geçtim de bir durup, ne anlatıyor yahu bu kitap, konusu ne deme gereği duymadım. Sonra baktım, herkesin elinde ve dilinde dolaşan kitabın filmi çıkmış. Bu sefer, kitabını bilen bilmeyen herkes tarafınca filme övgüler, mutlaka izle demeler, orada burada filmden fırlayan cümleler... Ve bir de baktım ki, bugün geçmişim bilgisayarın karşısına filmi izliyorum, hem de baya bir baya kendimi kaptırarak, gülümseyerek, hissederek, iç geçirerek, hüzünlenerek...


Uzun uzun hikayeyi anlatmanın bir gereği yok sanırım. Ben de konusuna ve yorumlara hiç bakmadan izledim. Asıl konu, kanser gibi görünse de sadece bunu anlatmıyor hikaye. Sayılı günlere sığdırılan kocaman bir aşk var ortada. Ama yine asıl anlatılmak istenen bu değil. İnanç, güven; hem kendine hem de karşındaki kişiye. Yaşamın güzelliği; kısacık olsa bile. Geride kalanlar, onlara ne olduğunun merakı. Sonu bilmenin verdiği hüzün var. Hüznün yanında bir mutluluk var bu filmde, metafor var, aklımda kalan bir dolu güzel söz var hatta Magritte'in piposu bile var. Yani hiç de ergence şeyler yok ortada.


Kendine acı çektirecek insanı iyi seçmeli insan ancak o zaman acı hissedilmeyi talep eder ve yine sayılı günlere sonsuzluğu sığdırabilmeli insan...

Kim bilir belki kitabı çok daha güzeldir ama filmi bile yeterli etkiyi yarattı benim üzerimde. Ya gidip kitabını okuyun ya da açıp filmini izleyin ama bir haşır neşir olun şu hikayeyle... Ok? :)

6 yorum:

  1. Yorumlarında resmen kendimi buldum ! Ben de uzun süre burun kıvırmıştım,sonra ablam "Bu kitabı çok merak ettim,herkesin dilinde!" deyip alınca,kendimi okurken buldum.Filmi daha güzeldi bence :) Abartıldığı kadar sevmesem de sevdim diyebilirim Aynı Yıldızın Altında'yı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım önce herkes bir önyargıyla yaklaşmış fakat gerçekten güzel bir hikaye :)

      Sil
  2. tesadüfün bu kadarı! dün bu filme başlamış ancak uykum geldiğinden sonunu getiremeyip yatmıştım! madem öyle izlemeliyim sonuna kadar:)
    Not: bu arada bloğunuzu belgrad notlarını araştırırken keşfettim. ne de güzel oldu..
    keşifle kalın!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım filmin sonunu getirip beğenmişinizdir :)
      Hoşgeldiniz bloguma, keyifli okumalar dilerim :)

      Sil
  3. Ben bu filmi izlemekten dün son anda vazgeçtim yaa.keşke izleseymisim.akşama artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokoellim izle izle, eminim beğeneceksin :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...