16 Şubat 2015 Pazartesi

Kadınlar Da Savaşı Yitirdi


Geçen hafta, Curzio Malaparte'nin Kadınlar Da Savaşı Yitirdi adlı oyununu izledim. 


İkinci Dünya Savaşı sırasında Rus işgali altında olan Avusturya topraklarındaki bir evi kendine dekor edinen oyun, savaşa giden erkeklerin ardından geride kalan kadınların, belki de asıl savaşçıların, tüyler ürpertici hayat hikayesini anlatıyor. 


Oğlu Rus cephesinde yitik olan bir anne, dul bir gelin, iki gencecik kız, bir hizmetçi ve bir komşu.Ve bu altı kadının etrafını saran açlık, yokluk, umutsuzluk, mutsuzluk ve çıplaklık.


Aslında çok da bir seçenekleri yoktur. Yaşamak için yapılması gereken şey bellidir. Bir kurban seçilir. Fakat bu noktada asıl soru; kurban mı daha namussuzdur yoksa kurbanı bu işe zorlayan mı? Ya da tüm bu akıl almaz olaya zemin hazırlayan düzen midir en namuzsuzu?


2 saat 15 dakika boyunca, bu soruları seyirciye derinden derinden hissettiren, oyuncu performansları birbirinden harika, bolca hüzün ve göz yaşı kokan, yeri geldi mi gülümseten, dekoru kararında, müzikleri tadında enfes bir oyun izledim.


Klasik bir savaş hikayesinden çok daha farklı bir savaş hikayesini anlatıyor Kadınlar Da Savaşı Yitirdi. Savaşların başrol oyuncuları erkeklerin gerisinde kalan asıl savaşçı kadınların, erkeklerden daha yenik olduğunu, dünyanın en pis yüzüyle seyirciye anlatan oldukça acıklı ve aynı zamanda çok başarılı bu hikayenin mutlaka izlenilmesi gerektiğini düşünüyorum.


Ben bir kadın hikayesi izliyordum. Ellerimde sevgilimin elleri vardı. Ben şanslıydım, Karşımdaki hikayedeki kadınlar benim kadar şanslı değildi. Kadın olmak zordu. Belki de en zoruydu. Hele ki bitmek tükenmek bilmeyen sapkın, cani, insafsız olayların kolaçan ettiği kendi yaşadığım ülkenin topraklarında kadın olmak en zoruydu! 
Şu an ülkemizin yaşamış olduğu tanımlamakta güçlük çektiğim vahşi olaya kayıtsız kalmamak elde değil. Ne desem, ne yazsam örtemez bu olayın iğrençliğini.
 Hepinizden utanıyorum ülkemin aynı yobaz zihniyeti paylaşan, erkekliği hitaptan öte geçmeyen cani erkekcikleri.
 Ama sen, sana bunları yaşattıkları için kendinden hiç utanma Özgecan Aslan, sen huzur içinde yat...

2 yorum:

  1. greta,tarifin ne kadar da doğru,erkekcikler! ardından fatiha okumayı ihmal etmeyenler de var!

    YanıtlaSil
  2. Merak ettiğim bir oyundu. Yorumunuz çok iyi geldi. İlk fırsatta bilet almaya çalışacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...