13 Haziran 2015 Cumartesi

Amerika'dan herkese merhaba!


Neredeyse iki ay olmuş. Yaz tatillerini saymazsak, hiç bu kadar süre ara vermemiştim sanırım. Aslında çok yazmak istedim ama yazamadım. Her zaman olduğu gibi yoğunluğumu, doluluğumu ve koşuşturmacamı ballandıra ballandıra anlatmak yerine bu sefer direkt giriyorum konuya, hazır mısınız? Şu an sizlere kilometrelerce uzaktan, bambaşka bir kıtadan ve tam olarak yedi saat geriden sesleniyorum. Bingo! Doğru tahmin! Amerika'dayım! Bir hafta önce uçtum uçtum, saatlerce uçtum ve uzun süredir hayallerimi süsleyen ülkeye kondum!

Size daha önce bu hayalimden hiç bahsetmemiştim sanırım. Hoş, yaptıklarımı bile anlatmaya pek vakit bulamazken hayallerimden söz etmemiş olmam affedilebilir bence. Durun durun, aslında ben de yanılıyorum, siz de yanılıyorsunuz çünkü tam olarak şu yazıda 2015'ten çok ciddi iki isteğimi birazcık üstü kapalı da olsa anlatmışım. Hatta bu yılın en büyük hayali olarak betimlemişim. Biraz eğitimle biraz kariyerle biraz da kişisel zevklerimle ilgili demişim. Son olarak da, gerçekleşmesini çok istiyorum diye yazmışım. Evet işte şu an bu büyük hayalimi gerçeğe dönüştürmüş bulunmaktayım. 

Aslına bakarsanız, benimki tam bir Amerika hayali değildi. Yani günümüz gençliği gibi, Amerika benim hayallerimi süsleyen ülke, orada gidip yaşamalıyım gibi ideallerim olmadı hiçbir zaman. Hatta Amerika'nın, yurtdışında yaşamak isteyeceğim ülkeler listesinde bile kendine yer bulmuş olduğunu sanmıyorum. Fakat gelin görün ki, hayatın bana sunduğu her güzel sürpriz gibi, hiç beklenmedik bir anda gözlerimi bu uzak diyara diktim ve kısa zamanda gidip görmek için can attığım en büyük hayalime dönüştü.

Hayal kurmak ve hayallerimin peşinden koşup onları gerçeğe dönüştürmek şu hayattaki en büyük zevkim.Ve uzun kuyruklu hayaller ve planlar yapmamayı öğrendiğimden beri, kısa vadeli hayallerimi koşar adımlarla kovalamak, son birkaç yıldır bana en büyük keyfi veren hayat uğraşım. 

Mastera başladığım zaman, en büyük küçük hayallerimden biri yurtdışında staj yapmaktı. Kendi alanımda farklı teknikler görüp öğrenip, bana akademik ve kariyer anlamında yeni ufuklar açmasının yanında, başka bir ülkede kısa süreli yaşama deneyimine sahip olmak, yeni yerler görme ve yeni tatlar keşfetme düşüncesi bu konuda hayallerimin her daim canlı kalmasını sağladı.

Bir anda o kadar uzaklarda uzun süre ailemden, arkadaşlarımdan, tüm sevdiklerimden ayrı kalamam ben, önce bir kısa süreliğine gideyim, biraz etrafın havasını koklayayım, olmadı sonrasında doktora için temelli giderim ama ben yine Avrupa'da bir yere giderim falan diye söylenirken, Amerika'dan yeni dönmüş, canım, çok yakın arkadaşım; ee Avrupa'da bir sürü yer gördün, şimdi Amerika'ya git bence deyince, hiç aklımda olmayan farklı bir yöne çevirdim kafamı ve sonrasında olaylar şu an içerisinde bulunduğum noktaya kadar gelişti.


Aslında bu süreci başka bir post olarak girmeyi düşünüyordum ama benim sağım solum belli olmaz, vakit bulamam, yazamam, başlamışken devam edeyim. 
Bu bahsettiğim olay, eylül ekim aylarında gelişti. Amerika fikri kafamın bir köşesinde kendine yer edinmişti fakat ben İngiltere'ye gitmek istediğime karar verdim. Sonraki birkaç ay içinde de, İngiltere'deki okullarla yazışmaya başladım. İngiltere'deki hocalardan, istediğim gibi pek olumlu cevaplar alamayınca bu sefer Amerika'daki hocalara yazmaya başladım. Tabii Amerika olunca, seçeneğiniz çok fazlalaşıyor. Bir sürü okul var bu koca ülkede. Ben kaç okula, kaç hocaya mail attım inanın sayısını bilmiyorum. Sanırım yüzlerce hocayla iletişime geçmeye çalıştım. Tabii bunlardan olumlu dönen oldu, olumsuz dönen oldu, hiç cevap vermeyen oldu. Sonuç olarak, birkaç olumlu seçeneğim arasından tercihimi University of Massasuchetts'ten yana kullandım ve işte beni buralardan uzak bırakan asıl koşuşturmalı süreç o zaman başladı. Belgelerin gelmesini beklemek, belgeleri toplamak, belgelere dudak uçuklatan ücretler ödemek, hangi vizeye başvuracağıma karar vermek, kalacak yer ayarlamak, uçak bileti araştırmak, vize görüşmesine gitmek, vizenin çıkmasını beklemek... Hem maddi hem de manevi açıdan gerçekten çok zorlu bir süreçti benim için. Ama şu an o kadar tecrübe sahibiyim ki bu süreç konusunda, bir ara mutlaka hem staj ayarlama hem de vize başvurusu hakkında her adımı ayrıntılı ayrıntılı anlatan uzun bir post gireceğim. 

Evet, içimdeki kelebekleri özleyen sevgili okurlar, yukarıda uzun uzun anlattığım gibi şu an üç aylık kısa bir süre için, yaz stajı amacıyla Amerika'nın Massachusetts eyaletinde Amherst kasabasında bulunmaktayım. 

Hem Ankara'dan New York'a hem de New York'tan bulunduğum bölgeye epey yorucu bir seyahat sonucu ulaştım. Hala Türkiye saatine göre uykum geliyor ve yine oranın saatine göre uyanıyorum. Yani jet lag durumum henüz geçmedi. Fakat saat farkının dışında, şehre o kadar alıştım ki sanki uzun süredir burada yaşıyormuşum gibi hiçbir yadırgama hissetmedim. Burası sessiz sakin, yeşillikler içinde, insanın içini mutlulukla dolduran, huzur dolu bir kasaba. Gelir gelmez burayı çok sevdim. Şu an hem okulda hem de evimde her şey yolunda, umarım hep böyle davam eder. 

Tahmin edeceğiniz üzere, şu an benim içimdeki kelebekler kıpır kıpır, bir hayali daha gerçekleştirmiş olmanın mutluluğu ve keşfedilecek bir dolu yeni şeyin heyecanıyla kanat çırpıp duruyorlar.
Umarım sizlerde de her şey yolundadır ve herkesin keyfi yerindedir.

Bu arada, fırsat bulduğum her anda yazmayı planlıyorum ama olur da yazamazsam beni takip etmek isterseniz instagramda epey aktif şekilde boy gösteriyorum, beklerim :) Şimdilik, herkese benden öpücükler!


9 yorum:

  1. Senin adına çok sevindim.insan fırsatlarını kendi yararır sen de hayallerin doğrultusunda yararmışsın. Bazı şeyler özellikle akademik hayata devam ederken çok daha kolay. Çok sevindim herşey gönlünce olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynı şekilde düşünüyorum Lulu'cum. İnsan eline geçen fırsatları güzel değerlendirmeli. Şu an keyfim epey yerinde ama umarım güzel anılar bekliyordur beni burada. Teşekkür ederim güzel dileklerin için :)

      Sil
  2. Hayırlı uğurlu olsun. Hakteala muinin olsun.

    YanıtlaSil
  3. Tebrik ediyorum:) Umarım mutlu ve başarılı bir staj dönemi geçirirsin, devamında da yeni hayallere doğru yelken açarsın Sevgili Greta! Ara verme yaz lütfen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok teşekkür ederim bu güzel dilekleriniz için :) Vallahi buralarda yazarım diyordum ama yine gezmekten tozmaktan fırsat bulamayacağım gibi. Neyse ama önemli olan anıları biriktirmek, elbet bir zaman bulurum yazacak :)

      Sil
    2. "önemli olan anılar biriktirmek, elbet bir gün yazılır." önemli ayrıntı anın tadını çıkarın. Biz hep burdayız dönüncede yazarsınız.

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim, umarım hepsini yazmaya fırsatım olur :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...