2 Şubat 2016 Salı

İstanbul'da Çay İçin 3 Farklı Mekan

Merhaba yeni ay! Merhaba yeni hafta! Merhaba Ankara! Ufacık bir kaçamak yapıp Ankara'ya geldim. Biraz dinlenmeceli ve sevdiklerimle bolca vakit geçirmeceli bir hafta var önümde. Bu süre içerisinde yazabildiğim kadar da yazmayı düşünüyorum. 
Ne zamandır biriken mekan önerileriyle işe koyulayım diye düşündüm. Gönül isterdi ki, Ankara'dan bildirirken, sizlere Ankara mekanlarından bahsedeyim fakat tüm yazı Amerika'da geçirdiğim ve döndükten sonra Ankara'ya sadece ufacık hafta sonu kaçamaklarıyla gelebildiğim için son zamanlarda buralarda yeni keşifler yapmadım. Gerçi şöyle bir geriye baksam yine vardır yazılmamış çok Ankara mekanı ama ben şu an benim epey gündemimde olan üç farklı İstanbul mekanından bahsetmek istiyorum sizlere.

Her ne kadar son zamanlarda kahve bağımlısı bir toplum olmaya başlasak ve git gide çoğalan bir dolu kahve mekanıyla tanışmış olsak da, çayın yeri de her daim ayrı olmuştur bizim için. Belki de bu düşünceden yola çıkarak, mekanlar menülerine farklı çay ve demleme çeşitleri ekleyerek çay severlere alternatifler oluşturmaya başladı. Benim gözlemlerime göre, bunu bir adım daha ileri taşıyarak sadece çay üzerine mekanlar da son zamanlarda birer birer boy göstermeye başladı.


Bu mekanların en güzel örneklerinden biri olan Cha'ya Galata, benim en favori çay mekanım. Kendisiyle geçen yıl okulun degüstasyon klübünün çay tadımı etkinliği kapsamında tanıştık. Daha sonra ben bu mekanı o kadar çok sevdim ki, çay denince ilk aklıma gelen yer olmaya başladı.


Cha’ya Galata, Şişhane metrosundan İstiklal tarafından çıkıp aşağı doğru devam edince hemen karşınıza çıkıyor. Küçücük bir makan olmasına rağmen, renkli ve sevimli dekorasyonuyla, harika çay kokuları ve ev yapımı atıştırmalıklarıyla size şipşirin bir atmosfer sunmayı başarıyor. 2 yıl önce açılan ve sizi çay dünyasında yolculuğa çıkaracak Cha’ya Galata, 8 ülkeden ithal edilen yaklaşık 30 çeşit çayı, birbirinden güzel porselen demlikler ve fincanlarla bir dilim portakal ve tatlı kurabiyeler eşliğinde, ahşap servisler üzerinde hem gözlere hem de damaklara hitap edecek şekilde konuklarıyla buluşturuyor.


Ben bu mekanda şimdiye kadar 5 farklı çeşit çay denedim ama benim favorim, rahat içimi ve ağızda bıraktığı harika tatla Kavunlu Beyaz Çay. Artık ne zaman gitsem bundan içiyorum.

Belirttiğim gibi siyah, kırmızı ve beyaz çaylardan oluşan 30 farklı çay çeşidini müşterilerine sunuyor Cha'ya Galata. Menü oldukça çeşitli. Çay çeşidine göre değişse de, demlik fiyatları ortalama 20-25 lira arasında. Bir demlikten 4-5 bardak çay çıkıyor. Çaylar ve mekan hakkında daha ayrıntılı bilgi için klübün blogu için yazmış olduğum şu yazıma da bir göz atabilirsiniz.


Gelelim çay için tercih edebileceğiniz bir diğer mekan olan Dem'e. Dem aslında daha geniş bir menüye sahip olsa da, yola çıkış hikayesi adından da anlaşılacağı üzere çaydan geliyor. Karaköy ve Bebek'te şubeleri olan Dem, kendisini İstanbul'un çay evi olarak tanımlıyor. Amaçları, çayın sofistike tadını, uzandığı kültürleri de yansıtarak şehre taşımak.
Dem, konuklarına birbirinden farklı 60 çeşit çay sunuyor. Benim favorim yine kavunlu beyaz çay ve gerçekten çikolata tadını hissetiğiniz Rooibos Chocolate Heaven. Demlik fiyatları yine 20-25 lira arasında değişiklik gösteriyor. Bebek'te oturmama rağmen bebek şubesine hiç gitmedim fakat Dem Karaköy, Karaköy'deki en favori mekanlarımın başında geliyor. Kendinizi evinizde hissedeceğiniz harika atmosferi ve çayın yanında enfes tatlı lezzetleriyle sevdiklerimle keyifli vakit geçirdiğim bir makan Dem. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.


1 Kahve ise aslında sadece bir çay mekanı olmayan ama benim demlikte çay kültürüyle ilk tanıştığım mekan. Kendisi Cihangir'in ara, sessiz, sakin sokaklarında, şehrin gürültüsünden uzaklaşıp çayınızı kahvenizi yudumlayıp bir şeyler okuyabileceğiniz harika bir mekan. Çay için çeşit yelpazesi diğer iki mekana göre daha sınırlı fakat yine de hem sunumuyla hem de tadıyla konuklarını tatmin ettiklerini düşünüyorum.

1 Kahve'deki favori çayım ise, portakal ve çikolatalı kırmızı çay. Meyve ve çikolatasever bir kişilikseniz, eminim beğeneceksiniz. Bu huzur kokan mekanda, demlikler tek kişilik şekilde servis ediliyor, bir demlikten 2-3 bardak çay çıkıyor ve demlik fiyatı 10 lira. Cihangirde çay içmek isterseniz 1 Kahve'ye uğramanızı tavsiye ederim.

Şu soğuk kış günlerinde, içinizi sıcacık çaylarla ısıtıp, sevdiklerinizle mutlu anlar paylaşmak için bu güzel çay mekanlarını tercih edebilirsiniz. 
Şimdiden herkese afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...